Jag har vunnit!!

 Vinsten var  "Rensa i röran-101 steg till ett bätte liv." hos [room] by sofie . Så nu hoppas jag på lite inspiration i mitt rotande och röjande här i huset. 

Det har varit ännu en underbar vårdag här på Öland.c014 Jag slutade tidigt idag och satte genast igång med att vårstäda när jag kom hem.
Sen for vi iväg till stan för att veckohandla (och fika). När vi var klara ville jag åka till Blomsterlandet och Plantagen.
-Måste vi, sa S
-Ja, det måste vi.
Han satt suckande kvar i bilen medan jag skuttade in på Blomsterlandet. Men, hjälp vad folk! Och alla sprang omkring med vagnarna fulla av jordsäckar och plantor!! Det verkade som om halva stan hade drabbats av vårkänslor och ett måste att gräva och påta i trägården. Trångt var det men jag kom i alla fall ut med en del av det jag tänkt mig. Vidare till Plantagen. Där följde faktiskt S med in. Lika fullt med planteringstokiga människor där. Hittade dock lite smått och gott där också



En gul hyacint. Tuppen kommer från Maxi också inhandlad idag.



Minipenséer i en låda av klädnypor som min morfar tillverkade på 60-talet.



Ägg med penséer. Ägget, hjärtat och blompinnen ovan kommer från Bostället 

Nu ska jag dricka lite kaffe och titta på tv innan sängen kallar.
I morgon är det fredag!!  anim_65

Bilder: ©Ylva

bye2Ha det gott// Ylva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare