Horoskop

Jag vet inte om jag egentlligen tror på horoskop, men jag brukar läsa dem i dagstidningen ibland. Det har blivit till en kul grej på jobbet. Vi läser horoskopen och skrattar lite åt våra tolkningar. På fikarasten idag läste jag i mitt horoskop att jag skulle få ett kassatillskott. Aha, helt ok om det skulle vara så. Plånboken börjar kännas rätt tunn nu efter sommaren. Sen fortsatte jag att jobba och tänkte inte mer på det. Nån timme senare ringde telefonen och det var till mig. Det var en gammal jobbarkompis från en tidigare arbetsplats. Hon sa att vi skulle avsluta vårt Lotto och dela på vinstpengarna vi hade samlat ihop. Vi skulle få nån 100-lapp var och resten skulle vi köpa lotter för. Mitt horoskop slog alltså in. Jag fick en hundring i kassatillskott. :-) Kan säkert räcka till en flaska gott vin till helgen. Dessutom finns ju chansen att vi vinner mer på lotterna.

Nu har jag eftermiddagen ledig. Tänkte gå ut och sätta mig i solen med en god bok innan det är dax att ta tag i städningen. Måste nog handla oxå....

Ha en skön eftermiddag i solen.
bye2/Ylva

Kommentarer
Postat av: Jenny Ph

Ha ha ha, jag misstänker att du är tvilling då Ylva! Jag råkade ut för samma sak...fick min gamla cykel såld just den dagen! Tror definitivt på horoskop! Har läst att du ska börja läsa! Är det till förskollärare det? KUL!!!



Kram Jenny PH

2009-08-22 @ 08:14:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare