I Blåbärsskogen

Idag tog jag paus från målandet och tog en tur till Småland. Elin var ledig så hon hängde med. Vi tänkte plocka lite blåbär. Det kan ju vara bra att ha. Elin tyckte att vi kunde passa på att shoppa lite när vi ändå var på turne.
Första stoppet blev Outleten i Boda, Där har dom saker från Stockholm Design House och Lexington bl.a. Hittade inget som föll oss i smaken så vi fortsatte till Kosta. In i glasbutiken - nä inget intressant. Vidare in i Kosta-Bodashopen - SagaForm, nu börjar det likna nåt. Elin hittade fina cupglas i Juicy modellen som hon köpte. En sån förpackning fick bli mitt första julklappsinköp. En snygg kökshanduk och så Whiskyglas de som har rundad botten och vippar när man sätter ner dom åkte med också. Tycker att dom är rätt kul.

 

Sen var det dax för vår favoritaffär - Iittalaoutleten. Där hittade vi födelsdagspresenter till kusinerna som ska firas i helgen. Kanonbra. Jag hittade en liten skål som fick åka ner i påsen.
Nu kurrade magen så det blev en räkmacka innan vi åkte vidare.


Nästa stopp var blåbärsskogen.



Så mycket blåbär!!

Nåja, till slut fick vi ge oss och sluta plocka. Måste säga att myggorna var ganska envetna och det var varmt om fötterna i gummistövlarna så det var skönt att ta av dem.

Vidare till Strömbergshyttan. Där kompletterade vi födelsedagspresentinköpen samt inhandlade en Kivilykta till samlingen.

Den gröna lyktan fick man om man registrerade sig i Iittalaklubben, MyIittala. Så givetvis gjorde vi det.

Maken hade fixat middag när jag kom hem, dvs en Ceasarsallad från Gyllene Måsen.
Till efterrätt blev det blåbärspaj med vaniljvisp.


Nu ska jag dricka upp mitt vin och titta på ett avsnitt av Förhäxad som jag lånat av syrran,

Bilder: ©Ylva

bye2/Ylva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare