Trädgården i augusti

Idag har det varit ganska bra väder, men på eftermiddagen kom regnet. Lagom tills vi skulle åka in till stan för att handla öppnade sig himlen och åskan började mullra. Vi fick ett skyfall över oss när vi var på bron. Det regnade inte måttligt och regnet hann inte rinna undan. Så vi fick sänka hastigheten rejält. Vi skulle en sväng till IKEA först. Fick sitta i bilen och vänta en lång stund innan det över huvud taget gick att gå ut utan att bli genomsur.
Är på jakt efter dörrknoppar till mina garderobsdörrar, men hittade inget på IKEA. Har däremot hittat ett par jag kan tänka mig på Clas Ohlson.
När vi var klara på IKEA så hade det slutat att regna. Vi åkte till Maxi och handlade. Där träffade vi Elin och Alec som var ute i samma ärende.

Väl hemma igen så tog jag med mig kameran och gick en sväng i trädgården.


Utanför växthuset har jag en kruka med Blomsterbönor, en kruka med Svartöga, vita pelargoner och ampeljordgubbar. Vattenkannan har vi hittat hemma hos svärmor.


På andra sidan har jag blandat pelargoner och gräs.


I växthuset finns massor med gurkor. Tomaterna däremot vill sig inte riktigt i år.


På framsidan där det såg ut så här i våras frodas nu pelargonerna.


Grodan Benke vaktar kryddorna.


Frökapsel på Magnolian. Dom kan se ganska fantasifulla ut.

Ska försöka fotogarfera lite pelargoner i helgen. Alla mina pelargonbilder försvann i datorhaveriet i våras.

Nu är det dags att säga godnatt.

Bilder: ©Ylva

bye2/Ylva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare