20 år

Idag har vi firat 20-årig bröllopsdag. Porslinsbröllop kallas det visst.
20 år!! Hjälp, vad tiden går. Elin var 11/2 år och Gurra var inte född när vi vigdes på kommunalkontoret i Mörbylånga som så många andra gjorde 1989. Bröllopsmiddag åt vi på Halltorps Gästgiveri. Kommer faktiskt inte ihåg menyn men det var ostkaka till efterrätt. Det hade min mamma bestämt. Vi var 13 personer med Elin och det var bara vårt sällskap på hela Halltorp. Ja, de hade faktiskt öppnat bara för oss. Det skulle ha varit ett bröllopssällskap till men det bröllopet hade blivit inställt.

Idag har jag jobbat. Öppnade förskolan kl. 6 i morse och det första barnet kom tjugo i sju. Vi har varit fler vuxna än barn idag så det har varit rätt segt. Hann i alla fall att läsa lite till min uppgift på morgonen.
Efter jobbet (Snippel har semester) åkte vi in till stan och åt middag på restaurang. Sen drev vi runt lite på stan och uträttade lite ärenden.
Väl hemma igen har vi bara slappat. Lite ost och vin blev det i kväll. Börjar sent i morgon.




Den här orkideén fick jag av maken. Helt fantastisk med fyra stänglar.


Vi köpte också en bröllopspresent till oss själva. Det blev denna...


Bilder: ©Ylva


Kram på er.

bye2/Ylva


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare