Önskelista



Afton                                      Alice                                     Pebbles

I eftermiddag har jag varit ute och vattnat mina pelargoner. Som vanligt blir jag lika förvånad varje gång över hur många som fortfarande lever.
Det blir många att klippa ner och stickla om några veckor. Har inte lust att börja med det riktigt ännu. Det känns fortfarande ganska vintrigt.
Idag har det snöat  ganska mycket igen.
Trots att jag har så många pelargoner som överlevt vintern så finns det en önsklista.

Önskelista


  1. Occold orange Tip
  2. True Love
  3. Sun Rocket
  4. Tara Caws
  5. Nan West
  6. Crystal West
  7. Cirkus
  8. Sir Key
  9. Jaunty
  10. Bridesmaid
  11. Dusty Rose
  12. Lotta
  13. Deerwood Autumn Sunset
  14. Elin
  15. Bill Hollaway
  16. Orange Hollaway
  17. Duddles Well
  18. Edward´s Embers
  19. Mantilla
  20. Maxim Kovalinski
  21. Shannon Corr
  22. Telstar
  23. Wolverton
  24. BumbleBee
  25. Page Boy
  26. Mike West
  27. Brian West
  28. Frou-Frou
  29. Shimmer
  30. Trumps
  31. Sharon Louise
  32. Algenon
  33. ..................     den kommer att bli längre.

Har du nån av dessa och vill byta så hör av dig. Här finns att ta av.


När jag var färdig med vattnandet och kom in och satte mig vid datorn så sa maken: - Har du vattnat hos L?
Shit pommes frit!! Jag hade glömt att jag skulle vattna hos en bekant som är bortrest!!
På med stövlarna och ut och pulsa i snön igen. Nu hade det blivit mörkt ute och det var en märklig känsla att "smyga" omkring ensam  i mörkret i kompisens hus.
Även om jag varit där många gånger så känns det konstigt. Men nu är det vattnat och jag kan stanna inne och titta på Homestyling och Bygglov.

Ha en skön kväll/Ylva


Kommentarer
Postat av: Pius

Själv har jag mjukstartat med omplanteringen av pelargonerna, ca 60 st som står i källaren under lysrör fick ny jord idag, 2 timmar tog det. Pust, säger jag bara. Sen har jag hela växthuset fullt, men de får jag börja med när solen är framme så det blir varmare där ute.



Några av de på din önskelista har jag, vi får hoppas på sticklingar längre fram.



Pius

2009-02-18 @ 18:50:36
URL: http://hem.passagen.se/pius8/
Postat av: MO

Oj, det kändes väldigt avlägset att höra....ja att du vattnat dina pelargoner...hihi, jag menar, snön ligger vit på marken....



Garnet som jag stickat kuddarna av heter Fifi (varför alltid flicknamn?), jag köpte det på maxi, ha en skön Söndag

2009-02-22 @ 15:08:27
URL: http://medaljongen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare