Festligheter

I fredags firade vi min systerdotters som fyllde 18 år. Det var en rejäl fest hemma hos min systers familj. De bjöd på grillad korv i olika former och med massor av tillbehör. Gott att dricka till och till kaffet bjöds ostkak med sylt och grädde. På traditionsenligt vis så slängdes födelsdagsbarnet i poolen efter att ha blivit hissad och hurrad för.



I går firade vi svärmor som har fyllt 75 år. Vi blev bjudna på middag på Larmgatan 10 i Kalmar.
De serverar vissa rätter på varma järnplattor. Jag måste givetvis ha en sån. Så jag åt kycklingfile´ med gorgonzolasås på het järnplatta.


Efter att ha ätit gott så åkte alla hem till Snippels syster som bor i Kalmar. Där fortsatte festen med kaffe och tårta. Tårtan hade naturligtvis Ellin bakat.


Idag har Elin och jag rensat ut det sista ur hennes rum. Det blev en rejäl hög som ska köras till Kupan och en som får gå till återvinningen.
Snippel fick ett ryck och slipade alla garderobsdörrar så nu är det bara för mig att måla dem. Vi diskuterade handtagen. På dörrarna sitter orginalhandtagen från 60-talet, Vi beslöt att behålla dem. De är ju lite inne igen. Tyvärr så var ett sönderslaget, men jag tror att vi har en extra dörr i källaren och har vi tur så har den ett likadant handtag. Nu ska jag bara hitta nåt snyggt till garderobsdörrana i hallen. På dem satt det fula målade träknoppar,

Bilder: ©Ylva

Nu ska jag leta reda på min bok och läsa en stund tror jag.

bye2/Ylva

Kommentarer
Postat av: kerstin fjellstedt

Ja, visst var det gott. Och tårtan var underbar.

Tack Elin

2009-07-27 @ 14:20:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare