Gubben Gran for till stan...

Nja, inte Gubben Gran kanske men jag for till stan för att shoppa lite. Lönen kom ju igår så man måste ju göra av med lite av den.Free Laughing Smileys


Hittade gardiner för halva priset på Village. De fick genast följa med hem. Ska testa hur det känns med lite färg i vardagsrummet. Just nu har jag svarta och vita gardiner där.
Det svart-vita tyget hittade jag på IKEA. Tänkte sy köksgardiner av det.


Som av en händelse så sprang jag på det här nyckelskåpet i stan. Har bara sett det på nätet förut och suktat efter det ett tag. Tänkte kosta på mig det när hallen blev klar. Gissa om jag blev glad när jag hittade det. Såklart köpte jag ett (det sista dom hade i affären)genast. Det kommer från Dixie och är av plåt med en glasdörr. Därav spegelbilden av min kamera och mina händer.


På IKEA köpte jag en ram till den här tavlan från Petrified in Pink som jag köpte för ett par veckor sedan. Jag köpte faktiskt två och gav den ena till min dotter i inflyttningspresent. 
Tavlan gör sig inte så bra på min bild. Det blänker för mycket. Följ länken ovan så kan du se hur den ska se ut.

Annars flyter semestern på. Gurra har hållt sig på benen och jobbar för fullt. Känner sig lite trött av medicinen, men tonåringar har ju en förmåga att kunna "vila" i alla lägen. Hans chef är verkligen förstående och har sagt att han får jobba så mycket han orkar och det är bara att säga till om han behöver gå hem. Men som det har varit de senaste dagarna så är det chefen som har sagt till Gurra att gå hem när arbetsdagen är slut. :-)
Själv målar jag garderobsdörrar för glatta livet. Tänker varje dag att jag ska hinna ut och sola lite, men det hinner alltid börja regna innan jag kommer dit.

Bilder: ©Ylva

bye2/Ylva

Kommentarer
Postat av: jessica

åh vad mycket fint du shoppat!! Hoppas Gurra mår lite bättre trots omständigheterna..

KRAM

2009-08-02 @ 11:48:49
URL: http://detsvartataket.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare