Ny dator

Jag ska få en ny dator!
Ja, vi har bestämt att vi ska köpa en ny bärbar dator, men eftersom det är jag som är datanörden och min man fattar nada så blir den ju min. Eller hur?
Det var faktiskt maken som kom med förslaget. Han tyckte att eftersom dottern nu flyttar och tar den bärbara datorn med sig och jag eventuellt ska börja plugga till hösten så behöver vi en ny dator.
Så i går när vi var i stan så kollade vi lite. Maken och sonen( som kan en del om datorer) kollade. Jag var fullt upptagen med att köpa födeledagspresent till min mamma som fyller år i morgon. När jag var klar med det så åkte vi till ett ställe till och då hade de så gott som bestämt sig. Nu var det bara att åka hem och se över den ekonomiska biten.
Så ikväll meddelade maken att vi kan köpa den där datorn i morgon när vi handlar. Jippie!
Och han tyckte inte bara att vi behövde en dator utan även en ny extern hårddisk och en digital fotoram. Jippie! Älskar tekniken.
I morgon efter kalaset hos mamma så vet jag en som sitter och grejar med en ny dator. Nu kan det regna hur mycket det vill i midsommar. *ler*

Dagen har varit varm och solig. På förskolan har vi dansat runt midsommarstången. Många är lediga i morgon så det fick bli idag istället.






Bilder: ©Ylva

bye2Ha en bra kväll/Ylva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare