Frusna vårblommor och spår av tranan

Så det kan bli!

Idag skulle barnen i min grupp på förskolan och jag gå hem till mig och titta på mitt hus. Vi jobbar nämligen med våra hus. Jag skulle ta med vår digitalkamera och fotografera huset.
-Batteriet är laddat, sa min kollega.
-Bra, sa jag samtidigt som ett barn ropade på mig. Jag stoppade kameran i fickan och gick och kollade vad barnen ville.
På med ytterkläder och reflexvästar sen gick vi. Halvvägs upptäckte jag att det inte fanns något batteri i kameran. Det låg i laddaren på jobbet. Okej, det ordnar sig. Jag får ta min egen kamera, tänkte jag.
Väl hemma vid mitt hus kom jag på att jag inte hade några nycklar med mig. De låg i den andra jackan. Ja, ja jag får väl ta kort en annan dag då. Sen slog det mig att jag hade mobilen med mig den kunde jag ju använda. Så det blev kort i alla fall.

Under leken och upptäcktsfärden i min trägård så upptäckte barnen en del saker som jag säkerligen hade missat om jag hade gått där ensam.



Is på fågelbadet.



Spår av tranan på min altantrappa. (Nu var det nog inte en trana utan en mindre fågel, men barnen bestämde att det måste vara tranan)
Ni vet väl att det är trandan idag?



Grodan Benke vaktar frusna blommor.

Bilder: ©Ylva



bye2  Godnatt!/Ylva


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare