Pelargonpyssel

Idag har jag börjat att plantera om och klippa ner mina pelargoner. Hann visserligen bara med en bråkdel av min samling, men en del sticklingar blev det ändå.  De står nu på rotning ovanpå micron under lysröret.



Sen är det ju inte bara plantering och sånt. Krukorna måste ju diskas också.

   

När Snippel och Elin kom hem stack vi iväg och kollade persienner till våra nya fönster. Ja, fönsterna är ju inte här ännu, men persiennerna måste ju sättas dit så fort de kommer på plats.
Hann också med en sväng till IKEA. Där käkade vi middag och shoppade lite. Bl.a en ny grön lampa och lite tyg.
På Maxi hittade jag äntligen garn till kuddar. Hittade den fina kuddidén här http://medaljongen.blogg.se/2009/february/grona-kuddar.html
Avslutade med att fixa ett fruktfat.



Bilder privata

Godnatt/Ylva

Kommentarer
Postat av: MO

Nämen vilket jobb, men det är ju roligt med...

Vad kul att du hittade garnet, vilken färg blev det? Min kompis var på ett annat Maxi o där hade de jättemycket garn i olika färger så jag skickade bud med sex bruna nystan, nu blir det ännu fler kuddar till sofforna.

Igår färdade jag dotterns rosa kudde, blev söt den oxå. Lycka till med stickningen, kramar

2009-03-13 @ 11:51:21
URL: http://medaljongen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare