Söndag

Nu har vi så smått börjat vakna till liv i familjen. Jag tror faktiskt att alla är uppe nu. Lillebror(19år) dök upp i köket nyss med håret på ända och mumlade nåt om att kaffet var slut. -Och?,svarade jag. -Vi "gamlingar" som var på 40års fest igår (det var kul och sent!) har faktiskt varit uppe några timmar.
Just nu är det bara han och jag hemma. Alla andra är på vift.
Funderar på om jag ska ta tag i de där pelargonerna igen så att jag blir klar.:-) Det är ganska jobbigt med jordsäckar i tvättstugan, men det funkar och det är bara jord där. Sen är det den där stryktvätten....
Vi hade planer på att plocka ner min vävstol i dag för att komma åt att börja renovera vår stora klädkammare i källaren. Får se om vi kommer dit. Vi har jättebra förvaringsutrymmen i källaren. Speciellt sen vi slängde ut pannan och oljetanken och installerade luft-vatten pump istället.  Jag hade en väldig organisation i det nya förrådet ända tills dottern flyttade hem igen i somras med alla sina grejer. Nu är det fullt överallt och man får flytta runt och klättra för att komma åt det man vill ha. När Elin flyttar hemifrån igen (snart) så kommer vi att få massor med plats igen.

Nu ska jag sätta på en ljudbok och gå ner i källaren så får jag se vart jag börjar.


Måste bara visa den här



Elin som älskar fotboll och är en stor KalmarFF fantast fick den här från KFF med alla spelarnas autografer, gamla och nya. Tack Dennis för att du fixade det.

Ha en bra söndagseftermiddag/Ylva

Kommentarer
Postat av: MO

Ja gud, vårt förråd går inte att komma in i så mycket saker som finns där....Gulligt med signerat foto...

Jag köpte min kuddar på Netto, ja de som jag sydde fast garnstumpen på....billigt o bra, kram

2009-03-18 @ 19:57:58
URL: http://medaljongen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare