Att det kan bli sån röra!!

Idag har vi varit på kalas hos min kusin på Norra Öland. Närmare bestämt i Löttorp. Det var vackert väder och helt underbart att sitta ute och njuta. Faktiskt riktigt skönt att åka iväg för här hemma ser det ut som om någon har släppt en bomb. Fönsterbytet är på gång och vi flyttar runt saker från rum till rum. Uterummet är fullt med möbler, gardiner, gardinstänger, krukväxter och annat. Allt samsas med mina pelargoner.

I stora rummet är det klart nu. Jag har upptäckt en massa saker som jag vill göra i det rummet. Byta fönsterbrädor, måla mm. Det bästa är att jag lyckats få maken med på det så i morgon ska det inhandlas nya fönsterbrädor och gardinstänger till att börja med. Jaha du, fru Ljungner nu är det min tur att göra av med pengar. :-)
Dessutom träffade jag en målare idag som kan tänka sig att hjälpa mig att tapetsera och måla om i källartrappan. Super! Nu blir det av det också. Hallen får jag göra själv men det är ok.

Kalmar FF vann igår!! Nu är dom på gång.

Till sist kommer lite fler pelargonbilder att njuta av.

Vit rosenknoppCarmelTwodeesBrixworth BouqetNathalie


Bilder: ©Ylva


Vänner, njut av solen i morgon.

bye2/Ylva

Kommentarer
Postat av: fruljungner

pengar är ju trots allt bara pengar och är ju till för att spenderas. vilka fina pelagoner, jag har planterat några rosa vanliga idag, dom får duga till mig!

2009-05-03 @ 14:29:06
Postat av: Livet i byn

Underbara bilder, det sliter i min pelargontarm. Jag känner så väl igen det, hips vips sitter man med 600 olika sorter och vet inte hur det kunde hända ;0)



Det roligaste var när jag bläddrade igenom en katalog från en stor grossist och såg en sort som jag tagit fram och namngivit. Beställde den och blev lite nostalgisk...



~Livet i byn

2009-05-06 @ 22:05:33
URL: http://livetibyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare