Mycke tavlor e´de!

Vi har för mycket konst. Det har jag konstaterat nu. Ha, ha.
Saken är den att nu när vi bytte fönster och målade om så blev vi tvugna att plocka bort en del saker från väggarna. Vi har ganska mycket konst, oljemålningar, på väggarna eftersom jag har haft en morbror som var konstnär. Han är borta sedan 12 år, men under alla de år jag hade förmånen att känna honom så förärades jag och min familj med många tavlor. Vi fick alltid tavlor på våra högtidsdagar och om man nån gång nämnde att det eller det skulle jag vilja ha på en tavla så nästa gång vi träffades så hade han målat en sån tavla.
Nåja, nu när jag hade målat min fondvägg så kände jag att jag inte ville ha upp allt igen för egentligen så gillar jag att ha lugna ytor omkring mig. Eftersom dottern flyttar om drygt en månad så kommer jag att kunna sprida ut mina tavlor och använda hennes gamla rum. Det känns bra.



Den här lilla installationen gjorde jag ovanför tv:n. De här tavlorna är gjorda av min svärfars farbror (som också är borta sedan 20år). Även han en fantastisk man som jag fick förmånen att  träffa.
Nu väntar jag på vägglådor från Ellos som ska upp på fondväggen. Ska bli spännande och se hur det ser ut.

I morgon ska vi åka till Skåne på utflykt. Det ska bli trevligt. Vi ska åka Kristianstad där dottern bodde för ett år sedan. Återkommer med bilder efter utflykten.

Bilder: ©Ylva

Ha  en trevlig helg.
bye2Kram/Ylva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare