Paddskräck och sommarblommor

Med tanke på grodan jag köpte i går så kan man inte tro att jag lider av grod-och paddskräck (även spindelskräck). Grodköpet kanske är terapi, vem vet?
I dag när jag var ute och rotade i trädgården så fick jag plötsligt en väldig städnoja. På baksidan av vårt garage har vi byggt en bod där vi förvarar allt möjligt och lite till. Bakom boden har vi fyra vattentunnor som är seriekopplade och används till vattning på sommaren. Varje höst brukar min man tömma tunnorna och sedan ställa tillbaka dem på samma ställe utan att städa bakom. Bredvid tunnorna står en soptunna, den gamla sorten av galler med en papperssäck i. Dessutom har det legat en stor hög med gatsten där som vi köpte en gång för att det kunde vara bra att ha.
Hur som helst nu fick jag för mig att jag skulle ta bort allt det där och sopa bort alla gamla löv, spindelväv mm. Jag började glatt plocka bland stenarna. Handskar hade jag på mig för där fanns säkert STORA läbbiga spindlar. Plötsligt när jag lyfter på en sten så är det nåt brunt som hoppar till och rör på sig. EN PADDA!! Den var ganska stor och ni kan bara gissa vilket skrik jag gav upp. Familjen kommer rusande i tron att jag har skadat mig. -Vad är det? -Gör det ont?
-Där nere, säger jag och pekar från behörigt avstånd. -Ta bort den!
Familjen upphäver ett gemensamt gapskratt när dom får se paddan. -Var det bara den?
Maken tar varsamt upp den och bär ut den i skogen. Så är allt frid och fröjd igen. Men jag var extra vaksam när jag fortsatte med stenarna ifall där fanns fler.

Har även planterat och fixat lite idag.
Maken och jag var iväg och köpte sommarplantor på förmiddagen. Vi var på ett sånt där ställe ni vet där det kan bli väldigt dyrt om man inte vet vad man ska ha. Hur mycket fräscha och fina plantor som helst fanns det. Jag lyckades nog klara mig undan för mycket impulsköp. Förutom det jag hade bestämt mig för innan så var det bara en gul Flitiga Lisa och ett gräs som kom med hem.
Hann även med att gräva lite i trädgårdslandet. Tänkte göra om biten närmst växthuset till en liten stenlagd uteplats. Vi har nog fått napp på lite billig sten.







Bilder: ©Ylva


bye2Godnatt
/Ylva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare