Vårmusseroner

Jag älskar att plocka svamp. Men bara på våren och vårmusseroner.
I går kväll när jag kom hem från jobbet kl.18 så stack Elin, jag och min mamma ut och plockade svamp. Vi har våra ställen som vi har åkt till sen farfars tid. Ja, från början var det min farfar som plockade svamp och sålde i sin affär. Med tiden lokade han med familjen och de plockade till husbehov. Jag var med första gången som 1-åring. Den gången fastnade jag med nya skor (mina första) i en komocka. Vilket inte gillades av min mamma som fick göra rent skorna. Det har varit en rolig historia genom åren.
I går kväll plockade vi sammanlagt ca 30 kilo på 2 timmar. Det fanns hur mycket svamp som helst och hade inte klockan varit så mycket så så hade vi plockat mer. Dom ska ju rensas också. Elin och jag höll på till kl halv 12 med våra 20 kg. Det blev nästan 9 kilo svamp när den var förvälld och klar. Så nu klara vi oss ett tag.


Svampring

En helt underbar kväll på det öländska alvaret.
Bilder: ©Ylva


Planeringsdag

Idag har  vi haft planeringsdag för skolan och förskolan i vår kommun. Ett av våra prioriterade mål är språket så dagen började med en föreläsning om språkutveckling. Därefter gemensam lunch i skolan och sedan fick vi sitta i våra arbetslag och diskutera hur vi skulle gå vidare med språkutvecklingsprojektet.
Det är spännande att jobba med språket. Det är ju något vi kan jobba med hela tiden i den dagliga verksamheten.

Efter jobbet skulle jag åka och handla. Då började det trassla till sig...
Mycket folk och trångt i affären. När jag skulle avsluta mitt köp fick jag avstämmning. Så det var bara att plocka upp allt och packa ner det igen. Hmm...
Sen var det kö på bron. Jag hann precis in på Kvantum och hämta mitt paket från Ellos innan de stängde postavdelningen. Puh!
Sen blev jag trött och har inte gjort så många knop i kväll. Ätit lite pizza ( är det ok Fru Ljungner?) :-) och ett glas vin.
Ska nu återgå till att slötitta på tv ett tag.

bye2Sov Gott!/Ylva

Kommentarer
Postat av: fruljungner

ja du ylva, jag tycker du kan behöva både en och två pizzor du behöver ju inte bekymra dig för vikten! lagom av allt mitt motto!

2009-05-21 @ 11:15:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare