Vi älskar Kalmar.....FF alltså!

I dag har det varit en lång dag som gått fort.
Steg upp kvart i 5, duschade och käkade frukost. Cyklade till jobbet som började kl.6. Hann fixa lite och prata med vår lokalvårdare innan första barnet kom 6,20. Sen droppade dom in efterhand. Halv 8 var det dax att samla ihop mina barn och gå till min avd. Min kollega på grannavd. fixade frukostbuffén. Vi äter frukost tillsammans allteftersom barnen kommer.
8.15 hämtde min son mig. Då var det dax att följa med honom till sjukhuset i Kalmar. Kl 9 skulle vi vara där. Han genomgick en röntgen med sond genom näsan och kontrastvätska samt en Magnetröntgen (MR)
Sen tillbaka till jobbet för att äta lunch och jobba till 14.15.
På cykeln och hem. Det var bråttom för Elin skulle hämta mig och vi skulle helst vara på Fredriksskans kl.15.
När jag kom hem så upptäckte jag att jag hade den bärbara telefonen i byxfickan. Suck! Slängde mig på cykeln igen och tillbaka till jobbet. Hem igen och kastade i mig en macka och ett glas Oboy. Packade ner lite varma kläder och ett par skor i en kasse och var precis klar när Elin kom hem.
Susade över bron i hennes lilla svarta bil. Kvart över tre klev vi in på Fredriksskans och tänkte att nu är vi sena, men icke. Där stod D och T och hängde. Nycklarna var på drift, vi kom inte in nånstans!!
D for iväg och fixade tillbaka nycklarna. En halvtimme försenade kom vi igång och sen gick allt i ett flygande fläng och vi var klara i tid. Som kompensation för att vi fått vänta på nycklarna så bjussade företaget som sköter kioskerna på skink och ost bagetter. Smasken! Inte att förakta när man inte hunnit äta ordentligt.
Matchen började kl 19 och den var spännande. Slutresultatet blev 2-0 till Kalmar. Yes!!
Ge  mig ett Kå!.....
Sen var det städning och efterplock, men vi var effektiva så det gick ganska snabbt. Var hemma vid 22-tiden.

Nu har jag fikat lite och varvat ner lite framför tv:n. John Blund sitter bredvid, familjen sover och min säng kallar också.
Den här långa dagen är slut.

bye2Sov Gott!/Ylva



Kommentarer
Postat av: Livet i byn

å delar vi yrkeskategori alltså. Jag trivs bra som förkollärare men jobbar bara 50% eftersom jag tycker det blir nog så. Jobbar upp lite på andra ställen istället.



~Livet i byn

2009-05-13 @ 19:56:42
URL: http://livetibyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare