Äntligen helg!

Skönt att det är helg. Behöver ha min tid för mig själv och inte hålla på och jobba och sånt där tjafs. Det ända som är bra med det är att det kommer in lite pengar i slutet av månaden. Skämt å sido jag gillar mitt jobb. Skulle bara vilja jobba lite mindre nu när jag pluggar oxå. Har lämnat in en ansöka och i februari går jag ner på 80%. Ska bli skönt att ha en dag till bara plugg. Gäller bara att upphandla lite självdisciplin. Det borde gå eftersom det funkar bra nu.
På söndag ska vi få tillbaka den första skriftliga uppgiften. Känns lite pirrigt. Syrran fick sin igår och hon var godkänd. Skönt för henne då slipper hon tänka på det i helgen.

I morse försov jag mig. Det har inte hänt på år och dag. Hade glömt att trycka igång ringningen på klockradion!! Var vaken när maken gick vid 5. Då tänkte jag - Skönt kan dra mig en stund, behöver inte gå upp förrän halv 6-kvart i 6. Vaknar 6.40 och tittar på klockan och fattar inte varför den inte ringt. Jamen, det är ju lungt klockan är ju bara tjugo i 6....TJUGO I 7!!! Jag ska vara på jobbet inne och klar att ta över barn 7.30. Hjälp!! Och jag som måste duscha och äta frukost...och det regnar.....jag har ingen bil.... måste cykla. Upp som en raket och jag hann. Var på jobbet i tid och sen har dan gått i ett. Snöblandat regn och iskallt när vi var ute, men barnen hade kul.

Nu måste jag läsa om Sekretess och skriva mina uppgifter innan det blir Fredagsmys.

Den här fina solnedgången över Kalmarsund fångade jag i går kväll.


Bilder: ©Ylva

Ha en skön fredagskväll.
Kram på er!

bye2/Ylva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare