Arbetslust

I går öste regnet ner här på Öland och jag satt mest inne och pluggade. Än så länge känns skolan bra och det känns inte längre så övermäktigt. I dag fick vi meddelande om att en tjej i vår arbetsgrupp har hoppat av. Det är ju tråkigt, men jag kan förstå att det inte funkar för alla.

I eftermiddag anfölls jag av plötslig arbetslust. Märkligt eftersom jag känt mig alldeles urlakad och uschlig på jobbet idag. Min kollega gick hem med feber. Hur som helst så en tupplur på soffan och en kopp kaffe gjorde susen. Jag har tillbringat några timmar i garaget där jag målat vidare på mina garderobsdörrar(snart klara!)Sen slipade jag en pall som jag började skrapa för 20år!! sedan. Då skulle den bli gul nu blir den vit. Jag har skrapat och slipat och grundmålat i kväll. Har en pall till som jag ska ge mig på senare. Den har jag inte fått måla om för min man. Det är nämligen så att jag fått den av min morfar som målat den. Morfar har snart varit död i 40 år så pallen börjar se lite sliten ut. Vi använder den nästan varje dag. Nu ska den också bli vit eller kanske röd?

Morfars pall

Lördags var vi på Husvagnsmässan i Jönköping. Mycket fint att titta på, men vilka priser. Vi får nog vackert behålla den vagnen vi har.

-Jo, jag vet att den har skinnklädsel, men vi har faktiskt inte råd.


Lite shopping på A6 blev det också. De här plastsakerna tyckte jag absolut att jag behövde. ;-)

Ha en skön kväll nu är det snart dax för CSI NY.


Bilder: ©Ylva

bye2/Ylva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare