Här är jag!

Efter tre intensiva dagar i Växjö på Universitetet var det mycket att fundera på och smälta. Syrran var nära på att hoppa av direkt andra dagen, men det löste sig och nu är hon på banan igen.
Vi var 150 studenter från hela landet som hade samlats för att läsa till lärare i förskola och fritidshem. Allt kändes jättestort och "klarar jag verkligen detta". Men andra dagen delades vi in i mindre grupper och vi började prata med varandra. Det visade sig att de flesta hade samma tankar och då kändes det lättare. Det här ska nog gå! Utbildningen är ju på distans så mycket sker över datorn. Som tur är så är det mitt minsta problem. Datorn fixar jag. Vi som redan jobbar inom förskolan har dessutom fördel av att vi kan göra vår VFU på arbetsplatsen. Det var några tjejer som arbetade inom annan verksamhet och som valt att läsa på eget initiativ som blev lite förtvivlade när de upptäckte att de måste ta ledigt för VFU:n.
Nu pågår en diskussion här hemma om min arbetstid. Jag vill gå ner på 80% på nyåret. Vi har kommit fram till att det ska nog funka.

Helgen blev verkligen avkopplande. Lät alla tankar på skolan vila. Njöt i fulla drag av en ledig lördag. Var ensam hemma: Grabbarna var på End of SummerMeet i Emmaboda.
Senare på kvällen var maken och jag på Larmgatan 10 och åt en god middag. Sen gick vi på bio med ungdomarna. Det blev den nya Beck-filmen. Den var bra.
Kvällen avslutades med att titta på crusingen på stan.




Just nu känner jag mig lite risig. Har nog feber men inget annat. Jo, magen spökar lite, men det brukar den göra när jag är förkyld. Får väl ta en tablett innan jag säger godnatt. Imorgon ska sonen träffa en kirurg och prata om kommande operation. Skönt om det kan bli av.

Bilder: ©Ylva

bye2/Ylva


Kommentarer
Postat av: Jessica

Spännande! Hoppas det går bra för er! Låter som en mysig kväll!

Hoppas allt är bra o att du piggar på dig!

KRAM Jessica

2009-09-02 @ 11:54:55
URL: http://detsvartataket.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare