Operation

Idag har Gurra varit på sjukhuset och träffat en kirurg. Så klart fick mamma följa med.:-)
Det var samma kirurg som var med när de gjorde den sista koloskopin. Han förklarade mycket noga för oss hur ingreppet går till och sen fick Gurra fatta beslut. Han hade nog bestämt sig innan för svaret kom snabbt. Operation! Han inser ju att han slipper ha ont i magen om de opererar bort den inflammerade biten. Troligtvis så är den inte inflammerad utan förtjockad så att passagen blir trång. Så nu blir det operation om 5-6 veckor. Jag tror att han tycker att det är skönt. Är allt som det ska så slipper han stomipåse helt också. En sån kan behövas sättas dit tillfälligt om tarmen är skör.  

I kväll har jag chattat med mina kurskamrater i min studiegrupp. Spännande! Nu är vi på G.



bye2/Ylva


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare