Söndag



Det känns som lite höst fast ändå inte. Maken och jag har precis varit ute och gått en lång promenad. Det var faktiskt riktigt ljummet ute.


Helgen har varit lugn. Det har mest varit att plugga och fixa här hemma. Förutom i fredags. Då hade vi fest. Några kompisar var här och vi åt och drack gott. Jag prövade några nya recept.
Meny:
Förätt - Västerbottenpaj med ett sött vitt vin
Varmrätt - Grillbuffé. Grillad Ytterfilé, Kycklingspett, Rostbiff, kall Potatissallad, Melonsalsa, Sallad, två kalla såser, brödpinnar mm. Till det rött vin
Efterrätt - Norsk icekaka och kaffe.

För övrigt har jag använt min nya tvättmaskin en hel del. Helt suverän!
Varit och tittat på tapet till arbetsrummet också. Det blir nog inte alls som jag föreställt mig. Vi landade i något helt annat, som förmodligen passar mig bättre. Bilder kommer nog så småningom.
Även gjort lite höstplantering och lite rensning, målat garderobsdörrar mm. Kort sagt sett till att få undan lite.

Sen finns det saker som tar så mycket energi. Det skulle egentligen inte behöva göra det (jobbrelaterat)

Höstplantering




Den här fina Kryssbollen fick vi av gästerna i fredags. Den fick byta plats med en vissen pelargon på trappan.

Bilder: ©Ylva

bye2/Ylva


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare