En vanlig måndag...

Nja, inte riktigt. Fortfarande semester och det är skönt.
Av någon anledning så har jag haft ont i nacken/ryggen i natt. Det började plötsligt i går kväll efter att vi kom hem från fotbollen. Kanske lyfte jag något på nåt dumt sätt, minns inte? Men i alla fall så VANN FF!!! Härligt!!
Värken i nacken/ryggen gjorde att jag sov lite dåligt i natt så jag var uppe tidigt i morse och började plugga. Fick faktiskt en del gjort. Nu är vi på G med vår gruppuppgift och det känns skönt.
Ev. skulle golv och VVS killarna komma idag och titta på vårt badrum och ge kostnadsförslag. Så vi satt hemma i regnvädret och väntade. Men de varken hörde av sig eller kom så till slut stack vi in till stan.  Det blev en fika på Lotsutkiken. En härlig laxmacka till mig och en ägg och pannbiff till Snippel. Mer lunch än fika.
Sen åkte vi till Elgiganten för att införskaffa lite nödvändiga prylar till datorn och skrivaren. Virusskydd och färgpatroner. Det blev en mini-PC också. När vi gick ut därifrån kunde jag inte låta bli att fascineras av och jämföra med när vi hämtade vår första, nej andra dator på kommunen. Ett sk. hyrköp. Den första datorn ställde posten bara av på vår trappa utan att meddela oss! Käckt!. Vi klagade och fick ersättning. Hur som helst nu bar jag ut en dator i en låda som inte var större än en vanlig portfölj jämfört med den dator vi hämtade -94, tror jag det var. Det var så mycket grejor så vi fick nästan inte in den i bilen. Snacka om att det händer grejer. För att inte tala om alla telefoner som också kan användas som datorer...

I morgon blir det nog en lite utflykt till Karlskrona. Hoppas på bra väder.

Ha det bra och njut av kvällen.

bye2/Ylva

(Golvkillen hörde av sig i kväll. De kommer på torsdag)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare