Ibland så....

Idag fick jag ett ryck på förmiddagen och kokte gelé av mina vinbär.  Det blev inte så mycket. Har inte haft så mycket vinbär i år, men några burkar blev det i alla fall.

Senare när vi var i affären så fick jag se att de sålde blåbär. Jag köpte en liter och gjorde en paj. Den kan vi smaska i oss efter ÖM-fotbollen tänkte jag. Tur att jag gjorde en stor!! När S kom hem från fotbollen så kom han inte ensam. Grannarna lite längre ner på gatan hade hört att vi skulle äta paj så då hängde på. Så nu har vi suttit och kikat på Sverige-Skottland, pratat och smaskat i oss en hel paj tillsammans. Det var trevligt med lite sällskap.

Nu är det bara 4 dagar kvar innnan jobbet börjar igen, men jag ska göra mitt bästa och förtränga det. ;-)

Ha det gott!

bye2/Ylva




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare