Loppisrunda

Idag var en sån där dag när vi inte hade bestämt något. Eventuellt så skulle det komma en kille och titta på vårt badrum, men han skulle ringa dan innan och det gjorde han inte. Så han kommer nog på måndag istället. Vad ska vi göra? Vi åker till Emmaboda föreslog jag. Vad ska vi göra där, sa maken. Tja, vi kan titta på köksmöbler på Emmaboda Hämtmöbler, tyckte jag. Vi håller på och fixa till köket och nu är luckorna och bänkskivorna beställda så jag tyckte att nu kunde vi börja fundera på vad vi skulle ha för möbler i köket. Okej, tyckte maken och vi åkte iväg. Det blev ett besök på Emmaboda Hämtmöbler där vi såg en del fint. Sen åkte vi in till Emmaboda och fikade på Konditori Fenix som var ett riktigt nostalgi ställe med inredning från 50, 60 och 70-talet.


Sen blev det loppisar och antikt för hela slanten. vi åkte in på alla ställen längs vägen där det stod Loppis eller Antikt. Gjorde en del fynd.
På vägen till Alsjöholm åkte vi en kilometer på en grusväg rätt in i skogen och hamnade på "Mosters Kabinett". En loppis som drevs av en trevlig dam som hann och ge oss en lektion i hur man ser skillnad på graverat och blästrat glas. Det fanns mycket fint att titta på i glasgravyravdelningen, men tyvärr så gjorde vi inga fynd där. Fast tuppen var snygg!!



En del fynd blev det i alla fall på andra loppisar.

                                                                                 Bilder: ©Ylva

Jag har snöat in lite på såna här glasburkar i olika storlekar. Har lite ideér om vad jag kan använda dem till i mitt nyrenoverade kök. En orange liten vas blev det också till den orangea samlingen och ett vinglas. 

Kvällen avnöjt vi med grillat och ett glas vin på altanen till ljudet av hockeytutorna på fotbollsplanen där Djurparken Cup pågår.


bye2



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare