Listor

Jag älskar listor. Skriver listor till allt. Har särskilda listor för t.ex husvagnen och utlandssemester. Dom listorna är iofs bra. De gör det lätt att packa och efter några års revideringar så får man med sig det man behöver och missar inget och det onödiga får stanna hemma. Det bästa med listor är dock att de krymper när man stryker...
Nu till jul har det blivit många listor. Julklappslistor, inköpslistor, listor på vad som ska göras...

För några år sedan jobbade jag med en kollega som verkligen gick in för det här med julstök och julstädning. Jag sveptes med av detta och skrev en låång lista på vad som behövdes göras här hemma. Sen har jag reviderat den med åren , men ändå följt den och varje år tänkt  "Varför måste jag göra detta precis före jul när jag har hela året på mig"

Förra året när jag hade börjat plugga kände jag att det här går inte. Jag hinner inte göra allt på min lista, så jag struntade i att städa mina skåp och rensa garderober. En del annat fick också bli ogjort. Tänka sig ingen föll död ner och det blev jul ändå.
I år kan ni tänka er vad skönt det var att alla köksskåp vart städade i oktober när vi renoverade och badrummet behövde inte heller storstädas i år. Jag har med andra ord haft en ganska avslappnad hållning till min lista i år och blivit klar i god tid.
Håller just nu på och slå in de sista julklapparna som inhandlats idag, men det hör till att alltid ha någon kvar till sista dagen. Dukarna är på plats och allt känns klart inför morgondagen då vi ska fira jul hos oss.

I morgon kommer tomten....


                                                                                 Bilder: ©Ylva


God Jul alla vänner!



bye2/Ylva




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare