Middagstips



Keftedes med klyftpotatis och sallad.

Recept:

500 g nötfärs
1 rödlök
2 vitlöksklyftor
ca 1,5 msk oregano ( jag hade torkad som jag krossade lite)
salt
peppar
1 ägg
fetaost ca 1/3 pkt
olivolja att steka i
1 dl rött vin
500 g passerade tomater

Finhacka rödlöken och vitlöken.
Blanda lite av löken med färsen, ägget, fetaost och kryddor.
Forma biffar och stek.
Låt resteran´de lök steka med vid sidan om.
Häll på vinet och de passerade tomaterna.
Låt koka under lock i 10 min.

Klyftpotatisen kryddade jag med salt, peppar, timjan, två pressade vitlöksklyftor, olivolja och flytande margarin.

Sallad, tsatsiki och fetaost till.

Till detta drack vi ett grekiskt vin som vi själva fraktat hem från Kreta och betalat övervikt för. Drickes med andakt.

Bilder: ©Ylva

Smaklig måltid!

Nu ska jag se vilka som går vidare i denna superdåliga Melodifestival. Undrar var de hittat dessa kassa bidrag. Får väl bli Ola då om jag ska rösta.

Ha en underbar forsättning på lördagskvällen.


bye2/Ylva


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare