Sagt av barn...

I dag har jag gjort VFU, praktik alltså. Vfu:n görs på min vanliga arbetsplats där jag ska göra några olika observationer bl.a.
Givetvis så kommer ju barnen till mig som vanligt och frågar om saker och ber om hjälp. De tittar lite underligt när jag svarar att de får gå och fråga nån annan vuxen. Jag förklarade för barnen att jag går i skolan och idag var jag inte vanlig fröken utan jag skulle sitta bredvid och titta på vad de gjorde. 6-åringarna förstod direkt och jag hörde hur de sa till de yngre barnen: -"Du kan inte fråga henne. Hon är inte fröken idag".
När vi skulle äta så skulle det dock vara som vanligt. Jag sa till barnen vid mitt bord att nu går jag inte i skolan längre utan är er vanliga "fröken". Då säger en 4-åring: -"Vad skönt att du är frisk igen!!"

Visst har jag världens bästa jobb som får umgås med dessa underbara ungar hela dagarna.



Kram på er!

Kommentarer
Postat av: fruljungner

haha visst är dom härliga! jag var nere på förskoleklassen och jobbade häromdan där träffade jag på alla stora barn från myran. så härligt att se dom!

2010-02-19 @ 08:29:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare