Underbara sommar

Det är så varmt så jag har inte orkat blogga. Inte haft tid heller för den delen.
Jag njuter i fulla drag av den underbara sommaren vi har och hoppas att ni också gör det.
I fredags var det en kollega på jobbet som plötsligt sa: "Jaha, nu har halva sommaren gått". Hjälp, jag fick panik. Neej, min semester har inte ens börjat och jag har HELA sommaren framför mig. Så det så!!
Den här veckan har jag verkligen njutit av sommaren fastän jag fortfarande jobbar.

I lördags var vi i Ronneby skärgård hos våra vänner som campade där. Vi njöt av sol och bad och grillning med flera goda vänner och vänners vänner under hela dagen.

 



I söndags var jag på Örtagården i Stora Frö och tittade på pelargoner. Pelargonsällskapet hade pelargondag där. Jag skulle inte köpa något men ändå så kom jag hem ett antal pelargoner som jag köpte av Karin från Vislanda och Anna från Kalmar.

Karins pelargoner


Under veckan har jag jobbat (i alla fall varit på jobbet) solat, badat, ätit jordgubbar och njutit av solen och värmen.
Snickarna gjorde färdigt taket i måndags så nu är det så fint. Vi har också återställt trädgården. Snickarna hade varit ganska försiktiga så det gick rätt så fort att städa upp och de flesta växterna runt huset hade klarat sig. ;-)
Om kvällarna har jag suttit ute på altan och läst. Det är underbart att inte behöva gå in för att det blir för kallt utan för att det blir för mörkt. :-)

                                                                                 Bilder: ©Ylva

Den här helgen använder vi för att ladda husvagnen. 4 arbetdagar kvar sen bär det iväg....

Ha en helt underbar söndag. Sola och bada och njut.

bye2/Ylva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare