En sommardag

Midsommarhelgen har varit helt underbar. Både vädermässigt och innehållsmässigt. Förutom firande och umgänge med trevliga människor så har det funnits tid till att göra vad jag vill eller ingenting.
I går kväll så var vi med ungdommarna till hamnen och tittade på när de badade. Sen tog vi en glass hos Hasse och satt i solen vid havet och bara njöt. Vi åkte en sväng och tittade lite på livet på campingarna häromkring innan vi åkte hem och satte oss på altanen med ett glas vin.

Idag bestämde jag mig för att göra vad jag kände för. Tänkte att jag skulle sola lite, men jag hamnade i växthuset så nu är alla sticklingar planterade, det är rensat och de sista eftersläntande plantorna är planterade. Jag har även sått lite kryddor, sallad och rädisor. Plockade ett par jordgubbar i växthuset också. Sist sopade jag och ställde iordning så nu är det jättefint i där.
Det var lite varmt och svettigt att jobba i växthuset även om jag kunde göra det mesta ute. När jag var klar så föreslog jag att vi skulle åka ner till hamnen och ta ett dopp. Maken var lite motvillig. Nä, han var hungrig och han skulle duscha...osv för att slippa. Men till slut ändrade han sig och följde med. Han höll faktiskt med om att det var skönt. Medan vi var och badade så hade Gurra startat grillen och börjat laga mat så det var bara att sätta sig och äta när vi kom hem. Kan det bli bättre?


Kvällsdopp






                                                                                 Bilder: ©Ylva

Nu är det bara 13 arbetsdagar kvar till semester och i morgon börjar de lägga om vårt tak.



bye2/Ylva



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare