Roffe på rymmen

Låt mig presentera Roffe. Det är en pion som jag fick av en kompis för några år sedan. Därav namnet som är givarens namn. Pioner tar som alla vet tid på sig att blomma när de blir flyttade och omplanterade. Men nu så har äntligen min pion börjat bär knopp. Tror att det var en eller max två blommor förra året, men i år blir det fler. Dock funderar jag på om Roffe är på väg att lämna oss. Undrar om pioner kan vandra iväg...




                                                                                 Bilder: ©Ylva

Den är nämligen på väg ut genom staketet. Kanske har den fötter istället för rötter?


Nu är det 12 arbetsdagar kvar till semester och taket är av.
Ha det gott i sommarvärmen.

bye2/Ylva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare