Önskelista

Idag har jag varvat pluggandet med trädgårdsarbete. Skönt att komma ut lite emellanåt. :-)
Passade på att gå igenom mina pelargoner och ansa och plantera om dem. Tänkte att jag inte skulle ha så många i år. Jag hinner nog inte med dem som jag brukar. Men sen när man håller på med dem och upptäcker att vissa favoriter inte finns längre, ja då infinner sig habegäret och jag har redan upprättat en liten önskelista som jag kommer att lägga ut här. Är det någon som har nån av dem eller nån annan (gärna orange) så hör av er. Jag är intresserad av att köpa. Har tyvärr inget att byta med just nu.

Jag har också varit en runda till Thurgården idag för att inhandla några jordgubbsplantor och lite annat till växthuset. Där hittade jag givetvis en pelargon som bara måste få följa med hem.

ÖNSKELISTA
Bravo
Lenore
Lady Nell
Orange Ice
Tivoli
Frou-Frou
Afton
Barbara Hines
Betty
Cloe Smith
Sun Rocket
Orangesonne
Claydon
Röd Mårbacka/Stora Hyttnäs
Urchin
Playmate
Shannon Corr
Elmfield
Mike West
Hulverstone
Tara Caws
Antonnia Scammel
Betty West
Eddington
Boniface Butterfly
Swanhaim Mellow Yellow
Occold Embers
Occold Orange Tip
Bridesmaid
BumbleBee
Cirkus
Crystal West
Deerwood Autumn Sunset
Duddles Well
Dusty Rose
Edward´s Embers
Elin
Jaunty
Lotta
Mantilla
Orange Hollaway
Page Boy
Sharon Louise
Shimmer
Telstar
True Love
Trumps
Wolverton

Warrenorth-sorter

Ha, ha listan blev ganska lång ändå, men jag är nöjd om jag får tag i några av dem.


                                                                                  Bilder: ©Ylva
Prinsesse Sandra


Kram på er

bye2/Ylva



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare