Skulle behöva...

Jag skulle behöva lite mer tid just nu.
Vi har flyttat mina gamla föräldrar från ett stort hus som de byggt själva och bott i sedan 1965 till en trerumslägenhet.
Bilder: ©Ylva


Gissa om det var mycket grejer!! Vi har burit, sorterat, kastat och burit ...Många lass har gått till återvinningen och stadsmissionen av det som vi inte kunde ta hand om. Nu är vi klara och städfirman, tack och lov för den, har städat. Så nu är det bara för de nya ägarna att ta över och vi får packa upp i lägenheten.
Min egen trädgård skulle behöva en trädgårdsmästare just nu. Jag har i alla fall köpt växter till krukorna och klippt alla rosor. Ska försöka rensa lite idag i de få rabatter vi har. Jag har ett trädgårdsland till salu om någon är intresserad. Där lär det inte bli så mycket gjort i år. :-)

I dag är jag ledig och tänkte läsa ifatt lite på mina uppgifter. Som tur är så är inte den här kursen så jobbig. Än!!
Lite ärenden måste uträttas och så har jag en stor unge som ligger hemma i magsjuka(?). Gurra har ont i magen och kräks. Är iofs bättre nu, men det blir alltid jobbigt när det är något med hans mage eftersom han har stomi. Han tycker nog att han har världens tjatigaste och jobbigaste morsa som tjatar på honom hela tiden att han måste få i sig vätskeersättningen. Jag är så rädd att han ska bli uttorkad.

Ikväll tänkte vi gå ut och fira min födelsedag i förskott tillsammans med svåger och svägerska. Det blir restaurang i stan och kanske ett besök på nån pub.

Nu ska jag tjata lite om vätskeersättningen och läsa lite om hälsa i min uppgift.

Sist måste jag tacka mina tre gullungar som har hjälpt mormor och morfar med flytten.
Elin, Gusten och Alec! Jag älskar er!



Ha en bra dag alla!


Kram

bye2/Ylva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare