Äppelmos


                                                                Bilder: ©Ylva

Förutom att ha målat idag så hann jag även göra äppelmos och äppelchutney.
Gurra hjälpte mig att skala och röra så det gick snabbt. Vi gillar äppelmos med lite bitar i som man kan äta som kräm. Jag har ett superenkelt recept.

Äppelmos

3kg skalade och urkärnade äpplen skurna i bitar
1kg socker
1 flaska (33cl) vatten

Koka upp vatten och socker.
Häll i äpplena när lagen kokar och koka 10-15 min eller tills du får den konsistens du vill ha.
Förvara i frysen.




Ha det gott alla!


bye2/Ylva


Kommentarer
Postat av: Carina - inspirera

Ser gott ut och låter inte så svårt att göra...kanske att jag skulle prova!

Kramen.

2010-09-27 @ 06:52:30
URL: http://inspirera.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare