2 December - Listornas tid

Jag älskar att skriva listor och så här i juletider blir det många sådana. Önskelistan är förstås ett måste, men jag skriver många andra listor också. Listor på vad som ska göras, vad som ska inhandlas, julklappslista och framförallt listan på alla tankar och ideér som flipprar förbi i mitt huvud nu när jag går här och fixar. Jag har alltid en lapp och en penna nära, gärna i byxfickan så jag kan skriva ner det jag kommer på innan det försvinner. Många ideér hamnar också på en lista i mobilen.

Idag har jag avverkat en hel del på mina listor. Har hunnit städa och pynta lite. Dessutom var jag en sväng till stan och inhandlade några julklappar bl.a till mor och systerdotter. I morgon ska vi avverka lite på bak och godislistan. Det är nämligen dax för det årliga pepparkaksbaket.


Ha en skön fredagskväll!


bye2

/Ylva


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare