Halka!

Hjälp, vad det är halt!
Jag har valt att gå tilll jobbet ända sen det började snöa. I vanliga fall så cyklar jag och det är inte så långt till jobbet. De senaste dagarna har jag känt mig som en gammal tant som har varit ute och gått. De är så halt och knöligt. Dåligt sandat och plogat är det också. När jag går på morgonen så är det jättesvårt att se var det är värst så man far runt som en snorlobba. Har t.om. funderat på att skaffa broddar. Köpte det i julklapp till mina föräldrar och det var succé. I kväll hade det kommit ett tunt snötäcke ovan på isen så nu var det ännu jobbigare att gå. Nä, nu får det bli mildväder igen så att isen försvinner. Har inget emot snön, men isen...

För att inte tala om förskolans gård!! Barnen är hänvisade till att gå på den uppskottade gången. De har fullt sjå att ta sig över vallarna för att ta sig ut på den öppna gården och när de väl är där så sjunker de igenom eller snubblar i gamla djupa fotspår. Helt sanslöst! Förråden går inte att låsa upp för de är antingen igensnöade eller frusna.

Jag hade några barn som faktiskt hade tagit sig ut i skogen idag. Problem uppstod när vi skulle in och de fastnade i snön. Som vuxen är det svårt att ta sig dit för man trampar igenom hela tiden. Men med mycket möda och stort besvär så tog vi oss in.

För min del får det gärna bli lite varmare nu. Vi ska köra till Växjö på torsdag, men de stora vägarna är väl rätt så fina hoppas jag.

Dax att förbereda sig lite inför den resan.



bye2/Ylva



Kommentarer
Postat av: Carina - inspirera

Kan bara hålla med dig om att det är riktigt halt...vurpade rejält igår med ett väldigt ömt och blått knä som resultat!

Kör försiktigt i smålandsskogen!

Kramen.

2011-01-12 @ 08:38:05
URL: http://inspirera.bloggsida.se
Postat av: mo

Ja det är ett under att man inte har ramlat omkull någon gång i vinter..ja så mycket som jag är ute o går...har väl bra skor antar jag. Det kan vara förrädiskt när det har snöat för då ser man inte isfläckarna....De stora vägarna är säkert bra, ha en fin kväll, kram

2011-01-12 @ 17:24:02
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Johanna

Klicka dig in här http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se/2011/01/12/4351269-glowessence-ljuslyktan/#kommentarer och se om det var du som vann!

2011-01-12 @ 21:32:26
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare