Helgen som gått

Helgen som gått har varit omtumlande. Jag började som vanligt helgen med min lediga dag i fredags. Den här fredagen var även maken ledig. Han brukar vara ledig på torsdagar men den här veckan hade han bytt. Visst är det trevligt att vara lediga samtidigt, men jag vill helst vara ledig själv eftersom jag ska plugga och det är så lätt att hitta på något annat när man blir "störd".

S hade dock lovat att skjutsa in mina föräldrar till sjukhuset. Pappa skulle in och ta bort splinten han hade i bäckenet och "skjuta" sönder några njurstenar som har besvärat honom hela hösten. I november var han inlagd och de skulle fixa till det med en splint, men det fungerade inte och nu skulle de alltså ta bort den. Operationen skulle göras under dagen och han skulle få åka hem samma dag.

Jag ligger bra till i tid med mitt pluggande och mina uppgifter så jag skrev rent några intervjuer på morgonen och kollade lite fakta. Sen färgade jag håret och var färdig lagom tills S kom hem vid halv 10-tiden.

Eftersom jag hade hunnit med det jag skulle i skolarbetet så hade jag planerat in en runda till stan för lite shopping. Bl.a present till maken som fyllde år i går och hämta lampan vi hade beställt. Jag åkte till stan och fick snabbt uträttat det jag skulle. Lampan fanns inte så det blev att vänta med det. Present inköptes. Sen åkte jag till City Gross och handlade lite bl.a kalvfilé till kvällens födelsedagsmiddag. Ja, vi skulle ha en liten egen middag dagen innan och fest på lördagen. Plantagen hanns också med för inköp av lite blomster innan det var dags att bege sig hem till mamma och äta lunch. Efter lunchen åkte S och mamma in till sjukhuset för att hämta pappa och jag tog en promenad hem.

Eftermiddagen blev lugn. Vi städade och fixade inför lördagens fest och jag läste lite. Vid kvart över 4- tiden ringde telefonen. Det var mamma som sa att pappa fått en insulinchock (han har diabetes) och ramlat och hon kunde inte få upp honom. Vi kastade oss i bilen och åkte dit. Det var ingen fara när vi kom dit pappa var klar och kontaktbar och vi hjälpte honom upp. Det märktes att han inte mådde bra och under tiden vi var där märktes en tylig försämring så det blev att ringa ambulans.

Nu är pappa på sjukhuset och mår förhållandevis bra. Det tillstötte komplikationer som de inte hade koll på efter operationen han gjorde på förmiddagen. Det hemska är bara hur man kan skicka hem en äldre person utan att kolla upp att allt är ok och att han klarar sig själv.

Det var lite oroligt på lördagsmorgonen innan vi fick klart för oss att allt var bra. Syrran tog mamma med sig och åkte in till pappa. Han mådde mycket bättre.

Födelsdagsfesten blev av och vi hade mycket trevligt. Jag bjöd på Kycklingenchilladas och Elin hade bakat blåbärsmoussetårta. Supergod!

                                                                                 Bilder: ©Ylva



Det blev ett långt inlägg om sjukdom, men nu känns det ok. Vi har varit och hälsat på pappa idag och han var pigg. Det tar säkert ett tag innan medicinerna verkar helt. Men han mår klart bättre.
Dessutom så har Gurra fått opertionstid. Snart...



Ha det gott!!


bye2/Ylva


Kommentarer
Postat av: Carina - inspirera

Ja, det kan minsann hinna hända mycket bara på en helg! Hoppas att allt är bra nu!

Grattis till S i efterskott.

Kramen.

2011-01-30 @ 20:56:29
URL: http://inspirera.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare