I´m back!

Nu är jag tillbaka. Vi har visserligen varit hemma i över en vecka men den tiden har gått åt till att flytta barnen.
Efter två underbara veckor på Kreta så har vi landat i verkligheten. Semestern fortsätter dock en vecka till och då ska jag bara vara ledig!!

Tänker göra ett inlägg om Kretaresan senare i veckan när jag nu äntligen har tid att gå igenom mina bilder. Men sammanfattningsvis så kan jag säga att det var VARMT.

Vi landade efter vissa förseningar i Sverige förra torsdagen. Efter att ha fixat det viktigaste så satte vi igång att flytta dottern och hennes sambo på fredagen. De flyttade en trappa ner i samma hus som de har bott i i två år. Men det var en lång, smal trappa ner + entretrappan och sen skulle man runt huset och upp för en ganska lång stentrappa som leder direkt in till den nya lägenheten. Nu har ju dottern en förfärlig massa saker och vi brydde oss inte om att packa utan bar bara ner för trappan och langade in genom ett fönster. Stora saker fick förståss bäras runt. Sen skulle allt städas och därefter flyttade vi in sonen i den gamla lägenheten. Så jag har inte behövt träna den här veckan efter allt spring i trappor.

Förra lördagen hann vi också med en resa till Varberg och Wheels&Vings. Syster, svåger och sonen var med. Syrran och jag lastade av karlarna i Varberg och sedan drog vi till Ullared och fyndade. Kvällen avslutades med sedvanligt besök på bästa pizzerian, Stantons, i Varberg. Sen blev det cruisingen.

Sent omsider drog vi oss hemåt. Vi hade bara kört över dagen så vi åkte hem på natten. Mellan Emmaboda och Nybro hamnade vi i en "polisjakt" med skottlossning. Gissa om vi vaknade.

Idag ska vi fira systerdottern som fyller 20 år. Grattis Micha!

Återkommer med bilder från resan under veckan Nu ska jag bara njuta (och plugga) och göra lite småutflykter här hemma. Kanske hittar nån loppis. :-)




                                                                                 Bilder: ©Ylva


bye2

/Ylva


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare