Rosa

Jag har släppt in rosa i mitt hem. Trodde aldrig att det skulle hända igen för rosa är en färg som inte går ihop med mig. På 80-talet när vi flyttade in i vårt hus valde jag faktiskt en tapet med små rosa och grå duttar på. Ganska fin då i alla fall. Omtapetserat sen länge. Vi hade även väggarna i källartrappan målade i rosa ett kort tag också ommålade flera gånger sen dess. Elins rum var förstås rosa ett tag när hon var riktigt liten, men det varade inte så länge.

Nu har jag i alla fall införskaffat Ikeas Monalis. Ser ni de rosa fåglarna?

Bild lånad från Ikea.se

För att matcha tyget har jag införskaffat två rosa soffkuddar. De får samsas med svarta och beiga kuddar. Funkar bra.
På önskelistan står nu rosa Kivilyktor. Får se när de kan inhandlas. Just nu tillåter min kassa inga inköp alls.


Bild: Ittala


Ha det gott!!


bye2/Ylva




Kommentarer
Postat av: Carina - inspirera

Jag ler igenkännande...när vi flyttade till hus så hade jag min rosa period...

Sedan dess har jag inte alls varit rosa...men nu kan jag tänka mig rosa som lite accentfärg igen!

Men aldrig att jag blir helrosa!

Riktigt snyggt tyg...

Kramen.

2011-03-06 @ 21:05:12
URL: http://inspirera.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare