Höststädning



                                                                                Bilder: ©Ylva

Nu är pelargonsäsongen definitivt över. Idag har jag burit in alla mina pelargoner i bon för vinterförvaring. I år gick det snabbt. Tog bara ca 2 timmar med vattning och ansning. Men så har jag ju bara ett hundratal kvar och de flesta står på altanen. Minns när jag hade flera hundra olika sorter + dubletter och det tog en hel dag och ställa in alla. Saknar det inte, kan jag säga. Visst var det roligt med samlandet och alla kontakter man fick genom alla byten mm. Men vilket jobb det var att hålla på att vattna, plantera och styra. Nä, just nu räcker det med dem jag har. Får se hur många som överlever i år.

Kanske, men bara kanske så tar jag upp intresset igen när jag har slutat plugga.





bye2

/Ylva


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare