Loppisfynd på nära håll

Vi har nu börjat att röja i vår källare som är så full så att man knappt kommer in där längre. Det blir så när man bara packar in saker hela tiden. Dottern satte ner en massa saker där när hon flyttade hem från Kristianstad, sen blev en del kvar när hon flyttade ihop med pojkvännen. Mor och far flyttade i från ett stort hus där de bott i 40 år förra sommaren och då hamnade en massa saker hos oss. Än mer prylar blev det när båda barnen flyttade i somras. Men nu måste det röjas, måste ju få plats med våra saker också.

Min mamma packade ner en massa saker i lådor och kassar som hon tyckte att jag kunde sälja på loppis. Förra veckan var det ju bakluckeloppis så jag gick igenom några lådor för att se vad jag kunde ta med mig. Då hittade jag den här kristallskålen. Den säljer jag inte på loppis. Den har fått en mer hedervärd placering hos mig. Misstänker dessutom att den kommer ifrån min fars hem och har tillhört min farmor. Kanske den till och med tillhör samma servis som vinglasen jag har fått därifrån gör. Vem vet? I all fall värd att spara.


                                                                                Bilder: ©Ylva




bye2

/Ylva


Kommentarer
Postat av: Carina - inspirera

Härligt med sån återanvänding...och smidigt!

Kramen.

2011-09-25 @ 21:07:04
URL: http://inspirera.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare