14 December - Julklappsinköp

Idag såg världen ut som ett vykort när jag begav mig ut. En snabb promenad hem till mor och far. Mamma och jag skulle fara till den stora staden för att handla julklappar. Det höll dock på att bli en kort resa. Vi hann inte mer än utanför dörren så höll det på att gå illa. Precis när jag öppnar munnen för att säga till mamma att akta sig för att det är halt där, så försvinner hon. - Ops! Vart tog du vägen? Mamma halkade och föll. Nu gick det bra, inga skador och vi kunde fortsätta. Det kunde ju ha gått riktigt illa.
 
Trots den vackra inramningen så var det riktigt halt idag när vi begav oss ut på vägen. Väl inne i stan så gällde det att hitta en parkering där man inte riskerade att bli instängd. Folk parkerar verkligen som idioter och ser tydligen bara sin egen bil. Blockera utfarter var populärt idag. 
 
Hur som helst så fick vi våra inköp gjorda och hann även med ett besök på IKEA. Stadsresan avslutades med en fika på Ölands Köpstad.
 
Tentaresultatet har kommit, men vi har inte fått besked om hur många procent/rätt man måste ha för att bli godkänd. Mitt resultat ser dock bra ut. Borde vara godkänt, men man vet ju aldrig.
 
Nu sitter jag här och skriver julkort. Har lovat att hämta svärsonen i Kalmar ikväll när han ska hem efter julbord. Så det gäller att hitta på saker som håller mig vaken. Vanligtvis så brukar maken tycka om att åka på såna resor, men både han och Elin jobbar i morgon så lotten föll på mig. Ska se om jag hittar nån alkoholfri glögg och lite godis att roa mig med.
 
 
 
Ha det gott alla!
/Ylva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare