Rivstart!

Väcktes 3.25 i morse av telefonen. Tog en stund innan jag fattade vad det var och stod bredvid sängen innan jag slagit upp ögonen. Otaliga tankar hinner fara genom huvudet innan man hittar en telefon vid den tiden på morgonen. Vad har hänt? Pappa, mamma, barnen...På telefonens display stod dotterns namn! Konstigt nog så tänkte jag inte att det hade hänt henne nåt utan jag tänkte att nu har Gurra blivit sjuk igen. Han hade nån dag innan klagat över ont i magen. Jag tänkte att han hade vänt sig till sin syster eftersom de bor i samma hus. Nu var det tack och lov inte så.

I luren hörde jag dotterns röst:
- Mamma, jag har klantat mig lite.
-Jaha???
- Jag har låst in mina nycklar i bilen, den är igång och jag kan inte komma in efter extranyckeln.
-???
- Kan du komma med er?
- Ehrmm, har jag en sån?
- Men, mamma!!!
- Ah, det måste vara den som sitter i min knippa. Ok, jag kommer.

Där stod hon alltså på väg till jobbet på bageriet och bilen hade gått i baklås med väskan i medan hon skrapade rutorna. Mamma hoppar i en mysoverall, på med jacka och stövlar. Ut i bilen och upptäcker att jag knappt fått upp ögonen. Men det gick bra. Jag tog mig hem till dottern som stod på parkeringen och väntade. Hon kunde hämta sin nyckel, låsa upp och åka till jobbet. Själv åkte jag hem och la mig igen. Allt det här hände på 10 minuter så sängen hade inte hunnit bli kall. Tack och lov så hade jag sovmorgon.


Bild lånad här


Men nu är jag seg som sjutton och längtar bara till sängen. Så...

Godnatt med er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare