Mångalen

Nu är det fullmåne och minusgrader. Känns lite vinter. Lite snö skulle inte vara helt fel om så bara för känslan av att det verkligen varit vinter.

Det finns dom som säger att de påverkas av fullmånen på olika sätt. Jag tillhör inte dom tror jag,men i gårkväll/natt började jag tvivla. Eftersom jag öppnade på förskolan i morse så gick jag och la mig tidigt i går. Jag brukar normalt somna direkt när jag lägger huvudet på kudden, men inte igår. Till saken hör att jag vill ha det mörkt, kolmörkt när jag ska sova. Vi har timer på en del av våra lampor och julbelysningar och de lös fortfarande när jag gick och la mig (de brukar hinna slockna). Lat som jag är så orkade jag inte gå upp och stänga av dem utan låg och väntade på att de skulle slockna och det gjorde de undan för undan. Slutligen lös bara ljusslingan och tomten utanför ytterdörren och slingan på altan. Nu blir det snart mörkt! Tomten och slingan slocknade, men varför lös det fortfarande på altan? Måste vara nåt fel och jag kunde fortfarande inte somna. Okej, jag får väl gå och kolla. Men det var inte slingan, det var fullmåne och nästan dagsljus ute. Inte undra på att det inte slocknade.

Tror ni jag somnade? Icke! Slutligen föll jag in i nån orolig slummer och drömde konstiga drömmar om rapporten som skulle skickas och mitt icke fungerande nyckelkort. Mitt undemedvetna jobbade med olika lösningar på hur jag skulle komma in på förskolan om händelsevis inte städet var där. Konstigt hur det kan bli, men faktiskt så kom jag på en plan B där i min dvala. Somnad till och vaknade 20 minuter innan klockan skulle ringa och kunde inte somna om??.

Känner mig ändå otroligt pigg efter en sömnlös natt och nästan 14 timmar (jobb, möte och möte) på jobbet. Får väl igen det i morgon.

Inte undra på att jag är galen på månen just nu. I kväll är det mulet så det lär bli mörkt och lätt att somna.



Sov Gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare