Vad är väl en dag på universitetet...

Jag har precis lagt upp fötterna på hotellrummet och njuter av kaffe och kanelbulle (snart blir det ett glas rött). Syster och tillika rumskamrat har ett par timmar kvar på universitetet så jag sitter här i min ensamhet. Men hon har ju sovmorgon i morgon, medans jag ska var där 7.45!!! Det blir tufft att hinna med hotellfrukost.

Dagen har varit mycket intensiv. Började kl 8 med registrering och sen var det på med överdragsbyxorna och ut i skogen ett par timmar. Det passet hann knappt avslutas innan vi skulle vara på nästa där vi experimenterade med energikällor. Snabbt iväg till restaurangen för att köa för lunch som vi snabbt fick slänga i oss för att hinna till nästa pass. Det var filmvisning. En låååång film om livsvillkoren runt Victoriasjön i Tanzania. Dagen avslutades med en föreläsning och jag hoppas verkligen att jag orkade ta till mig något där.

Hela dagen har vi fått höra att "det här kan ni tänka på till tentan i mars" så nu gäller det att sortera upp mina tankar och anteckningar. Men det gör jag på måndag... Nu ska jag njuta av fredagskvällen. Snart lite vin och god mat...om jag inte hinner somna...


Monica och Ida berättar om en bok(trädet) för några kurskamrater i naturstafetten.


En knopp! Jaha, alla kurskamrater. Vad är det här?


Jurga och Ida försöker få igång ångmaskinen.


Det behövdes mer vatten!


Monica och Malin lyssnar på radio driven av solceller.


Ha det nu så gott och njut av fredagskvällen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare