Vad händer i mörkret?

I kväll gick jag ut på altan för att fotografera fenomenet med planeterna som korsar varandra. Spännande! Står där och försöker få till en bra bild när jag hör hur det prasslar nere i skogen. För er som inte känner till hur vår tomt ser ut så har vi en smal skogsremsa mellan vår tomt och Tallhöjdens B- plan. Samtidigt passerar någon på cykelvägen bredvid. Det fortsätter att prassla i skogen och jag riktar kameran ditåt, slår på blixten och trycker ner avtryckaren för fokusering...och vad får jag då se??? Tre par röda ögon riktas mot mig, jag smäller av ett kort. I blixtskenet ser jag tre rådjur stå och titta på mig. Jag tänker att nu blev de skrämda av blixten, men inte då. De står kvar och stirrar på mig. Jag trycker av ett kort till, men de rör inte på sig. Vi står där och tittar på varandra i mörkret en stund. Sen bestämmer de sig för att gå vidare och lunkar lungt i väg in till grannen.

Skickar med några vårtecken som jag fotograferade häromdagen.



Nu ska jag kolla packningen och förbereda lite inför morgondagen.

Sov Gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare