Vilken dag!

Idag har det varit en helt underbar dag. Började med möte ett par timmar och sen så har det bara rullat på. Slamtömmningsbilen kom och väckte alla barnen, men vad gjorde det, den var ju såå spännande att titta på. Vi vuxna hade väl helst velat stänga dörren för det luktade förfärligt illa, men det gick över. På förskolan sover alla barnen ute så vi var alltså redan ute. Hämta skorna och så vidare ut på lekgården där vi åt mellanmål och lekte hela eftermiddagen i solskenet.

Det var min stängningsdag och efter att ha låst alla dörrar och bråkat lite med larmet så cyklade jag hem. Hade tänkt plugga i kväll, men tröttheten tog överhand. Kan det vara all utevistelse? Hann i alla fall läsa ett kapitel i en bok innan jag somnade i soffan.

Sen kom sonen och efter lite kaffe så orkar jag nog titta på tv en stund innan kudden kallar.

Undrar om det ska vara så här fint väder hela helgen? Jag planerar att plantera och plugga. Båda ska göras utomhus. Dessutom ska vi fira morsdag och städa lite inför veckans kalas. Mer om det senare.


Bilder: ©Ylva



bye2

/Ylva


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare