Skoluppgift

Maj
Jag vill springa
i maj
Långt ut på gröna ängar
där harar hoppar
över maskrosor
vill jag springa.
 
Jag vill gunga
i maj.
Rätt genom luften
från de högsta grenarna
på de blommande träden
vill jag gunga.
 
Ja vill blunda mot solen
i maj
och bara gå runt och lukta.
På vita narcisser och
blå hyacinter
vill jag lukta.
(Ur Snölyktor och Smultronstrån av Sanna Töringer, 2004)
 
 
Barnlyrik!
Analysera och motiver varför jag valt den. Sen redogöra för hur jag kan tänka mig att arbeta med den i en förskoleklass. Uff! Det här var lite trögt!
Men jag tycker att dikten passar så här i september och maj är min månad.
 
bye2
/Ylva
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare