Lite pluggande och lite blommor

Som sagt så var det pluggfredag idag. Jag startade min dag tidigt, vilket maken som för tillfället är sjukskriven inte alls förstod. Jag förklarade då för honom att vill man ha nåt nyttigt gjort så gäller det att starta tidigt. Pluggar bäst på morgonen och förmiddagen. Och jag fick en del gjort och känner mig nöjd med dagen.
 
Belönade mig själv med ett besök hos Malin på Blommor och Små blad. En röd gerbera och några penséer fick följa med hem.
 
 
Tog cykeln, men det var blåsigt och kallt trots att solen sken och det såg skönt ut inifrån. Väl hemma igen så började jag röja i uterummet. Där var det riktigt varmt och gott.
Dagen avslutades med kroppkakor på Arontorps Kroppkakor tillsammans med maken. Riktigt mätt och belåten lutar jag mig nu tillbaka i soffan med min virkning och ett glas vin.
 
Ha en skön fredagskväll!
Ylva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare