6 December - Snö

I natt kom snön. När vi vaknade i morse så var hela världen vit. Nåja, ett tunt snötäcke täckte gräset och de frusna vattenpölarna. Det kändes med ens mer jullikt. Hade tänkt åka till stan med min mamma, men hon tyckte att det blåste för mycket och att det säkert var halt på stan. Och det var det. Åkte till stan gjorde jag i blåsten och gissa vem som hankade med. Maken med kryckor och allt. Jag blev hypernervös av att ha honom slirande runt mig. Tänk om han hade ramlat nu när höften snart är bra. Till slut sa jag att han fick sätta sig på ett fik nånstans medans jag uträttade mina ärenden. Det gick mycket fortare. Ett snabbt besök på IKEA hann vi också med innan det var dags att vända hem igen.
 
Under eftermiddagen fixade jag lite julgodis. Nougat, knäck och kola. Sen bar det iväg till blomsteraffären för att lösa av Malin som skulle förbereda födelsedagskalaset vi var bjudna på. Tack för ett trevligt kalas med gott att äta och dricka.
 
Nu ska jag hänga i soffan en stund och försöka hålla mig vaken. Har lovat att hämta hem svärsonen som är på julbord. Har ingen aning om hur sent det kan bli.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare